Algemene Beschouwingen

Olle Witte Winschotendinsdag 30 juni 2020 08:34

Onze financiële situatie staat er niet goed voor. Door beleid van de rijksoverheid, maar ook door ons eigen beleid van de afgelopen 10 jaar.

Tijdens de Algemene Beschouwingen was de ChristenUnie kritisch op het financieel beleid van de afgelopen jaren.

"Het visitatierapport van de VNG geeft duidelijk aan dat Oldambt in verhouding wel erg veel geld uitgeeft aan allerlei zaken. Té lang hebben we geprobeerd alleen met geld en middelen in het sociale domein de problemen op te lossen. Nu is het tijd om met elkaar na te denken hoe we mensen kunnen helpen zélf hun problemen op te lossen.
Ook daar geeft het visitatierapport enkele uitstekende handvaten."

Maar niet alleen de gemeente is verantwoordelijk voor de huidige financiele situatie.

Door de plannen van de rijksoverheid voor een andere verdeling van het gemeentefonds, de onduidelijkheid en de soms bagatelliserende opmerkingen van ministers, lijkt het er op dat de rijksoverheid het laat afweten in haar verantwoordelijkheid naar gemeenten toe. De ChristenUnie Oldambt probeert o.a. via haar contacten in Den Haag hier verandering in aan te brengen.

Lees hier de complete tekst die Gert Jan Bolt uitsprak tijdens de Algemene Beschouwingen.

Reacties op 'Algemene Beschouwingen'