11 mei Start ChristenUnie Regiotour Europese verkiezingen in Groningen!

verkiezingsprogramma ChristenUnie SGP 2009dinsdag 28 april 2009 22:17

GRONINGEN – Op 11 mei start de campagnetour voor de Europese verkiezingen in Groningen. lijsttrekker Peter van Dalen op Europese verkiezingscampagne in de provincie Groningen. Overdag gaat de lijsttrekker van de ChristenUnie SGP samen met andere kandidaat-europarlementariers achtereenvolgens op bezoek in de stad Groningen en Delfzijl. 'Campagnevoeren is mensen ontmoeten en kijken naar wat er goed en fout gaat in dit Europese land, zegt de voorman van de ChristenUnie SGP. Het bezoek aan de provincie loopt uit op een interactieve campagne-avond in het Gomarus College in Groningen. ChristenUnie Tweede Kamerlid Esme Wiegman en ChristenUnie Gedeputeerde van Groningen Rudi Slager geven 's avonds acte de presence.

De start is om 12.00 waarbij de kandidaten een werkbezoek brengen aan de Gasunie in Groningen. Vervolgens is er een straatactie in de binnenstad van Groningen voor een gesprek met kiezers. Het laatste werkbezoek van de dag is vanaf 15.30 uur bij Groningen Seaports in Delfzijl. Waarbij de kandidaten worden geinformeerd over het werk in de Eemshaven. Vervolgens is er bezoek aan BioMCN een bio-ethanol fabriek.

Campagneavond
's Avonds is er een interactieve campagnebijeenkomst met leden en kiezers in het Gormaurs College. De avond is voor iedereen toegankelijk en begint om 19.45u. Lijsttrekker Peter van Dalen, kandidaat-europarlementariers Bas Belder (nr. 2) en Stieneke van der Graaf (nr.5) en de Groningse Gedeputeerde Rudi Slager gaan in debat met het publiek. Ook aan het woord komt Esme Wiegman, Tweede Kamerlid voor de ChristenUnie. En Peter van Dalen houdt zijn 'Samenwerking Ja, Superstaat Nee' speech. De muzikale omlijsting is in handen van pianist Jan Korterink.

Wij hopen u te begroeten op maandagavond 11 mei.

Het avondprogramma ziet er als volgt uit:

19.45 Start
20.15 Welkom
20.25 Muziakaal intermezzo Jan Korterink - pianist
20.30 Interactieve presentatie verkiezingsprogramma met het publiek
m.m.v. de kandidaten: Peter van Dalen, Bas Belder, Stieneke van der Graaf en Rudi Slager (Gedeputeerde Groningen)
21.00 muzikaal intermezzo: Jan Korterink - pianist
21.15 Het woord is aan: ‘Europawoordvoerder’ van de ChristenUnie Tweede Kamerfractie Esmé
21.10 Speech lijsttrekker Peter van Dalen "Samenwerking JA, Superstaat NEE
21.30 Meet & Greet; informele kennismaking met de kandidaten
22:00 Einde.

Voor vragen en meer informatie kunt u terecht bij: Klaas Harink, Tel. 06-10889220.

Reacties op '11 mei Start ChristenUnie Regiotour Europese verkiezingen in Groningen!'