ChristenUnie lijsttrekker pleit voor bloeiende en duurzame samenleving

gertjanboltwoensdag 21 oktober 2009 16:10

In het kort komt ons verkiezingsprogramma er op neer dat wij als ChristenUnie een christelijk-sociale partij zijn die zich wil inzetten voor een dienende overheid, een overheid die grote waarde hecht aan het eigene van de lokale gemeenschap, wat in de nieuwe gemeente met meerdere wijken in Winschoten en verschillende grote en kleine dorpen in Reiderland en Scheemda veel aandacht gaat vragen.

Ook willen wij als ChristenUnie dat er een duurzame leefomgeving is. Het kan in deze tijd van vele crises, zoals de financiële en economische crisis en de klimaatcrisis niet langer gaan om de kwantiteit (hoeveelheid), maar om kwaliteit: Een goede zorg voor de schepping en dus voor mens, natuur, landschap en milieu.

En omdat de inwoners van onze gemeente geen losse eenheden zijn die met de rug naar elkaar toe staan, willen we ons richten op een bloeiende samenleving. Omdat gezinnen, scholen, kerken, bedrijven en organisaties van burgers zoals sportclubs en verenigingen de basis vormen voor de samenleving willen we als ChristenUnie daarin gaan investeren.

Gert Jan Bolt
Lijsttrekker ChristenUnie

Reacties op 'ChristenUnie lijsttrekker pleit voor bloeiende en duurzame samenleving'