ChristenUnie en noodopvang

Noodopvangdinsdag 24 mei 2016 17:00

In de situatie van noodopvang voor vluchtelingen hanteert onze fractie de visie: 'minder woorden, meer daden. Naait soezen mor broezen.'

Twee leden van onze fractie brengen regelmatig een bezoek aan de locatie in Blauwestad.

'Iedere vrijdagmiddag rijd ik met een bus vol goederen naar de noodopvang. Kleding, sportspullen, lesboeken, kinderboeken, speelgoed. Allemaal bij ons gebracht in de winkel van dagbesteding 'de Oude Gieterij' in Midwolda. Ik vind het heel bemoedigend dat zoveel mensen uit Oldambt spullen voor vluchtelingen over hebben.' Dat zegt Jos Schaafsma, commissielid van de fractie en in het dagelijks leven werkzaam als begeleider bij de dagbesteding.

'Sinds februari organiseren we inzamelacties. Vluchtelingen, begeleiding van de COA en ook vrijwilligers inventariseren wat er nodig is. Wij zetten dat dan op facebook en vragen of mensen die spullen dan naar de winkel brengen. En dat gebeurt echt heel veel.'

Momenteel zijn er iets meer dan 500 vluchtelingen in de noodopvang. Zij blijven daar tijdelijk, soms weken, soms maanden. Er is nog steeds behoefte aan spullen. Fietsen en mannenkleding zijn voorbeelden van zaken waar chronisch tekort aan is.

Lees hier meer over de ChristenUnie en vluchtelingen: https://www.christenunie.nl/nl/faqvluchtelingen

En lees hier wat christenen in Nederland doen voor vluchtelingen en wat je zelf zou kunnen doen:

Plaats het eerste bericht!

Nieuw bericht